TACETTİN DURMUŞ

Bisiklet tutkunu 50 yaşındaki Tevfik Saraç, 1 Temmuz’da “Şükrü” adını verdiği bisikletiyle memleketi Edirne’den yola çıkararak 27 gün sonra Kars’a ulaştı. Atatürk sevdalısı Saraç, büyük Önder Atatürk’ün doğum yılı olan 1881 kilometre yol kat ederek Edirne’den Kars’a kadar gelmiş olmanın mutluluğunu yaşadığını söyledi.

Bisiklet tutkunu, Kars Bisikletliler Derneği Başkanı ve Türkiye Bisiklet Federasyonu Kars temsilcisi Batuhan Caner Kayhan tarafından karşılandı. Saraç, Edirne’den Kars’a 1828 kilometre pedal çevirdikten sonra bazı tarihi yerleri de bisikleti ile gezerek toplamda 1881 kilometreyi tamamlayarak son turunu tarihi Kars Kalesi önünde atarak noktaladı.

Edirne’den Kars’a bisikletle gelerek hayalini gerçekleştirdiğini söyleyen Saraç, sadece Erzincan’da lastiği patladığı için yolun kısa bir bölümünü araçla kat ettiğini anlattı. Saraç, yolculuğu boyunca benzin istasyonlarında, camilerde, muhtarlıklarda ve okullarda konakladığını da belirtti. Saraç, şöyle konuştu:

ÜÇ YIL ÖNCE HAZIRLIĞA BAŞLADI

“1 Temmuz 2021 tarihinde pandemi kısıtlamalarının kalkmasıyla birlikte “Şükrü” ile beraber pedallamaya başladım. Hiçbir amacım yoktu. Sadece hayalim olan Edirne'den en uzak nokta olan Kars'a pedallamaktı. Neden Kars? Memleketim Edirne’nin bütün köylerini ve ilçeleri gezdim. Bu beni kesmemeye başladı. 50 kilometre gidip, 50 kilometre geldikten sonra toplamda 100 kilometre öteden pedallıyorsunuz ama yine aynı noktasınız. Ben onun için gidebileceğim Türkiye sınırları içerisinde en uzak nokta neresiydi, diye kendime sordum. Kars'ı kendime hedef olarak koydum ve üç sene önce bunun hazırlıklarına başladım.

Araya pandemi girince tabii 2021 yılında kaldı. 1 Temmuz’da da Edirne’den Kars’a pedallamaya başladım. İlk etabımım Lüleburgaz’dı. Lüleburgaz'da Lüleburgaz bisiklet ve motosikletler akademisinde konakladım. Ondan sonra Tekirdağ'dan feribotla Balıkesir’in Erdek ilçesine geçtim. Oradan Bursa'ya, Bursa'dan da sırasıyla Eskişehir, Bilecik, Ankara, Kırıkkale, Sivas, Yozgat, Erzincan, Erzurum’a geldim. Erzurum’dan da sonunda hedefim olan Kars'a tam 27 gün sonra anlamlı bir rakam olan Atatürk’ün doğum tarihi olan 1881 kilometre pedal çevirerek Kars’a geldim.

“HAYALİMİ GERÇEKLEŞTİRMİŞ OLARAK DÖNECEĞİM”

Kars'ta beni Kars Bisikletliler Derneği Başkanı ve Türkiye Bisiklet Federasyonu Kars temsilcisi Batuhan Caner Kayhan karşıladı. 3 günden beri beraberiz. Birlikte Kars'ta gezilecek, görülecek her yeri gezdik, yedik, içtik. Zirve Dağcılık Doğa Sporları Kulübü üyeleri ile 2585 rakımlı Üçler Tepesine tırmandık. Daha sonra da Çıldır Gölü'nü, ardında da Ani Antik Kenti’ni gezdim. Böylece 3 günde de Kars’ı gezdikten 30 gün sonra hayalimi gerçekleştirmiş biri olarak Kars'tan Edirne'ye geri döneceğim.

“BEŞ YILDIZLI DEĞİL DE BİN 500 YILDIZLI TARLA!”

Edirne’den Kars’a gelinceye kadar benzin istasyonlarında, camilerde, muhtarlıklarda ve okullarda konakladım. Konakladığım en iyi yerlerden birisi de Kurşunlu Köyüne Sefa Beye ait bir çilek tarlası oldu. Düşünün tarlada uyku tulumunda yatıyorsunuz. Vücudunuz uyku tulumunun içerisinde ve siz gökyüzüne bakıyorsunuz. Sanki beş yıldızlı değil de bin 500 yıldızlı otel gibiydi. Çilek tarlasında kalkıyorsun bir kokuyla bir havayla, en güzel yattığım yer orasıydı.”

KAYHAN “BİSİKLET TUTKUNLARINI KARS’A DAVET ETTİ”

Kars Bisikletliler Kulübü Başkanı Batuhan Caner Kayhan ise “Kars, bisiklet tutkunları için pek bilinmiyor ve duyulmuyor. Kars’ta Bisikletliler Kulübünü kurduk. 450 üyemiz oldu. Arkadaşımız Sarıkamış’ı geçerken tepelerde zorlanmış. Profesyonel bisikletçilikte buna ‘yüksek rakım bisikletçiliği’ deniliyor. Sarıkamış yüksek rakım bisikletçiliği için çok uygun bir bölgedir. Bu nedenle bisiklet tutkunlarını Kars’a davet ediyoruz. Kars’a gelen bisiklet tutkunları bana ulaştıklarında kalacak yerleri başta olmak üzere bütün tedariklerinin sözünü veriyorum. Herkesi Kars’a bekliyoruz” çağırısı yaptı.