Bu yıl bünyesine TTI Outdoor'u da ekleyen Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı'nın açılış töreni yapıldı. Dünya turizm trendlerini Fuarizmir’de bir araya getirecek ve Türkiye'nin potansiyelinin anlatılacağı fuarda konuşan Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Ahmet Misbah Demircan, salgın sürecinde de kesintiye uğramayacak bir turizm parolasıyla çalıştıklarını vurguladı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer ise "İzmir ve Türkiye olarak bütün dünyaya 'Biz varız ve payımızı almak için kararlıyız' demek için buradayız" dedi.

Travel Turkey İzmir 15. Uluslararası Turizm Fuarı kapılarını açtı. 2-4 Aralık'ta yapılacak organizasyonun Gaziemir Fuar Alanı'nda yapılan açılış törenine Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Ahmet Misbah Demircan, İzmir Valisi Yavuz Selim Köşger, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir Ticaret Odası Başkanı Mahmut Özgener, Türkiye Seyehat Acentaları Birliği Yönetim Kurumu Başkanı Firuz Bağlıkaya ve Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan'ın yanı sıra CHP İzmir milletvekilleri, ilçe belediye başkanları ve yurttaşlar katıldı.

"DOĞA TUTKUNLARI DA BULUŞACAK"

Sektörel kazanç fırsatlarının yanı sıra fuarın dört bir yanında düzenlenen etkinlikleri ile dünya turizm trendlerini fuarizmir’de bir araya getirecek Travel Turkey İzmir, Türkiye’nin tarihi ve kültürel değerlerini de öne çıkarmayı hedefliyor. Yaz turizminin yanı sıra Türkiye’nin dört bir yanındaki tarihi, kültürel ve doğal güzelliklerin keşfedilmesini sağlayacak fuar, ülkenin dört mevsim yaşayan bir turizm potansiyeline sahip olduğunun tüm dünyaya anlatılmasını amaçlıyor. Travel Turkey İzmir Fuarı bünyesinde bu yıl ilk kez düzenlenecek TTI Outdoor – Kamp, Karavan, Outdoor ve Ekipmanları Fuarı ise, 2-5 Aralık tarihleri arasında macerasever ve doğa tutkunlarını ağırlayacak.

Kültürel mirasları fuar çatısı altında buluşturarak dünya turizm trendlerinde kentlerin ön plana çıkmasına benzersiz bir katkı sunan Travel Turkey İzmir, bu yıl onur konuğu il olarak Edirne’yi ağırlayacak.

"YIL SONU HEDEFİMİZ 29 MİLYON ZİYARETÇİ"

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Ahmet Misbah Demircan, İstanbul ve İzmir'in birbirine benzediğini söylerken şöyle konuştu:

"İzmir bir sanat, tarih, kültür ve turizm şehri. Anadolu kültürüyle, tarihiyle, birlikteliğiyle dünyaya söyleyecek çok şeyi var. İnsanlığı var. Biz sinema sektöründe dizilerde dünyada birinciyiz. Bunun birinci sebebinin hikayeler olduğunu söylüyorlar. İkincisi ise, konaklama ve ağırlamada insana olan muhabbetimizdir. Pandemi şartlarında dünyada bir süredir turizm fuarı yapılmıyor. Türk insanı turizmde iddiası olduğunu buradan bir kez daha haykırıyor. Emeği geçen herkesi alkışlıyorum. İnsan dünyayı her gün yeniden kuruyor. Turizm de bu yeniden kuruluşa göre yeni şekiller alıyor. Üretim, tüketim, rezervasyon, bilet gibi her şey bu salgından etkilendi. Sağlık otoriteleri ve sosyal bilimciler bu salgın bitse de farklı salgınların bizi beklediğini söylüyorlar. Sektörle ilgili profesyoneller kafa kafaya verip salgında kesintiye uğramayan bir turizm parolasıyla çalışmalıyız. Fuarın bu çalışmaya önemli bir fırsat vereceğini düşünüyorum. Salgının başlangıcından itibaren aldığımız etkili tedbirler sayesinde 2020 yılında yıl sonunda 16 milyon ziyaretçi, 12.1 milyar dolarlık turizm gelirine ulaşılmış. 2021 yılında ise hızlı bir toparlanma süreci ile Ekim sonu itibariyle 25 milyona ulaşan ziyaretçi sayısına ilişkin yıl sonu hedefimiz 29 milyon ziyaretçi. Eylül sonu itibariyle 17 milyar dolara yaklaşan turizm gelirine ilişkin yıl sonu hedefimiz 24 milyar dolar olmuştur. İnsanlar seyahate aç. Seyahat eylemlerinde etkinlik eylemlerinde bu görülüyor. Sektörün bu muhtemel talebe göre vaziyet almasında fayda var."

TUNÇ SOYER: DÜNYADAN PAYIMIZI ALMAK İÇİN KARARLIYIZ

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, kentin tarihi zenginliklerine vurgu yaparken şunları söyledi:

"İzmir Türkiye bugün bütün dünyaya biz varız ve dünyadan payımızı almak için kararlıyız demek için buradayız. Daha geçen haftalarda Dikili’de bir mağarada bulgular elde edildi. Hepimizin ezberi şaştı yine. 8 bin 500 yıllık bir tarihten bahsederdik, şimdi ise 14 bin yıllık tarihten bahsetmeye başlayacağız. Gerçekten iklimiyle, tarihsel birikimiyle olağanüstü bir coğrafyada yaşıyoruz. Aslında bütün bu potansiyelin bize bahşettiği imkanlarla uyumlu bir hak elde etmiyoruz. Bunun peşindeyiz. Çok daha fazlasını hak ediyoruz ve el birliğiyle başaracağız. Tüm paydaşlarımızla hep beraber buradayız. Bu çok anlamlı bir buluşma ve değerli. Çünkü ancak el ele veriş bu sinerji ortaya çıktığı takdirde sonuç alınabiliyor. Biz bunu başarmanın huzur ve mutluluğunu yaşıyoruz. Turizmde ortak aklı uyum ve dayanışmayı her zamankinden çok daha fazla başarmak mecburiyetindeyiz. Bugün aslında hep karşılaşması yapıldı. Berlin, Moskova. Aslında biz hepsinden önce bugün bu fuarı yaparak ön almış oluyoruz. Bütün dünyaya biz başka bir şeyi bugün İzmir’den söylemiş oluyoruz. Biz varız diyoruz ve çok daha iyisini birlikte başaracağız diyoruz.”

KÖŞGER: PANDEMİNİN SIKINTISI UZAKLAŞIP GİDECEK

İzmir Valisi Yavuz Selim Köşger, “Bugün burada gördüğüm manzara inşallah önümüzdeki yılın pandemi sıkıntısının İzmir’den başlayarak ülkemizden ve dünyadan uzaklaşıp gideceğinin bir göstergesi olarak değerlendiriyorum. İnşallah 2022’de İzmir ile birlikte Antalya, Muğla gibi tüm destinasyonlarda turizm yeniden canlanır ve hak ettiği noktaya gelir” diye konuştu.

"ESKİ USULLER İŞE YARAMAYACAK"

Pandemi sürecinin herkesin hayatında derin izler bıraktığını hatırlatan TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Turizmde kaldığımız yerden başlamayacağımızı, eski usullerin eskisi kadar işe yaramayacağını biliyoruz. Gelecek nesillere daha yaşanılabilir bir dünya bırakmak için biz turizmcilere büyük sorumluluk düşüyor. Seyahat etmeyi dört gözle bekleyen birikmiş bir talep mevcut. Bu kitlenin tatile hızlı bir geri dönüş yapmasını bekliyoruz” dedi.

KRUVAZİYER TURİZMİ AÇIKLAMASI

Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk ise “İzmir deniz ve liman şehri olduğu kadar aynı zamanda öncü bir turizm şehridir. Çeşme, Karaburun, Seferihisar gibi ilçelerimizde dalış turizmine verilen önem her geçen gün bölgemizi daha da çekici hale getirmektedir. Feribotlarımız bu bölgelerde yaklaşık 1 milyon kişiye hizmet eder duruma gelmiştir. 2022 yılında Mart- Nisan aylarında kruvaziyer ilk gemimiz İzmir’de demir atacaktır. Dileriz ki kruvaziyer turizmi tekrar İzmir’de olması gereken noktaya ulaşır” diye konuştu.